Usuário (não registrado)LOGIN ASSINE JÁ!


www.dicionariotecnico.com

Disponível no Google Play

Resultados da busca para "cavaleiro"


a) Traduções Técnicas português para inglês

(Substantivo)

Meaning

Knight in RPG games is a heavily armored melee class specializing in defense and protection. They are skilled warriors who excel in using swords, shields, and heavy armor. Knights are known for their exceptional durability and defensive abilities, making them ideal as frontline tanks and protectors of their allies. They often have skills that draw enemy attention, mitigate damage, and provide buffs to themselves and their party members. Knights embody honor, chivalry, and loyalty, and are adept at holding the line and creating a solid defense in battle.

Exemplos de tradução

This paper aims to forms of representation of the Cold War during the 19,0s in the comic book Batman - The Dark knight Returns, produced by american designer and writer Frank Miller in 19,6.

Este trabalho tem como objetivo as formas de representação da Guerra Fria durante a década de 19,0 na história em quadrinhos Batman – O cavaleiro das Trevas, produzida pelo desenhista e roteirista estadunidense Frank Miller em 19,6.

Outras denominações em Português garfo

Significado

Porção superior da planta enxertada, que vai constituir a copa e onde serão produzidos os frutos.

Meaning

Scion refers to that part of a graft combination that becomes the top of the plant. Scion is the short piece of detached shoot containing 3 or more dormant buds, which when united with the rootstock or inter-stock, comprises the upper portion of the graft and from which will grow the stem or branches or both. It should be of the desired cultivar and free from diseases. (https://www.ramaunivers...)

Exemplos de tradução

In the second route, the research will focus on the analysis of the nature of faith, based, above all, the flagship category of the knight of faith presented by Kierkegaard in Fear and Trembling.

Em um segundo percurso, a pesquisa concentrar-se-á na análise da natureza da fé, partindo, sobretudo, da emblemática categoria do cavaleiro da fé apresentada por Kierkegaard em Temor e tremor.



b) Traduções gerais português para inglês

(Substantivo)

Exemplos de tradução

This paper aims to forms of representation of the Cold War during the 19,0s in the comic book Batman - The Dark knight Returns, produced by american designer and writer Frank Miller in 19,6.

Este trabalho tem como objetivo as formas de representação da Guerra Fria durante a década de 19,0 na história em quadrinhos Batman – O cavaleiro das Trevas, produzida pelo desenhista e roteirista estadunidense Frank Miller em 19,6.

Information regarding years of use, number of horses and riders that use the saddles and the rider s competition level were also registered.

Das 62 selas foram tabuladas as informações referentes ao tempo de uso, número de cavalos e cavaleiros que a utilizam e, do cavaleiro o nível em que este compete.

Another objective is to show how the Middle Ages realize a retaking of values of classical Antiquity, especially with regard to the attitude of the medieval knight: this was the greek hero (or roman hero) as the ideal of bravery, virtue and loyalty; the imaginary of medieval cavalier (or "the imaginary created around of the medieval knight") was practically the same imaginary of greek hero (or roman hero), because of the similarity between the historical and literary contexts in which they both arose.

Procura, ainda, mostrar de que modo a Idade Média realiza uma retomada de valores da Antigüidade clássica; sobretudo no que concerne à postura do cavaleiro medieval: chegou-se à conclusão de que este tinha o herói que se movimenta nas epopéias e nos mitos greco-romanos como ideal de bravura, de virtude e de lealdade, bem como à de que o imaginário deste (ou “criado em torno deste”) era praticamente o mesmo daquele, por conta da semelhança existente entre os contextos histórico-literários em que surgiram ambos.


Banco de Glossários (traduções não verificadas)
Área Inglês Português Qualidade
Téc/Geralhigh-clearancecavaleiro
Téc/GeralHorseback rider; horsemancavaleiro
Téc/GeralHeadless Horsemancavaleiro Sem Cabeça
Jurídicawhite knightadquirente potencial, que venha a receber proposta de venda da target corporation, para evitar que as ações da empresa sejam adquiridas pela aggressor corporation em um takeover hostil/ Literalmente = cavaleiro branco

Frases traduzidas contendo "cavaleiro"

Agilulfo seems an allegorical picture of what might be called the modern subject character armor, a subjectivity abstraction as the cavalryman expresses the denial of the individuality of the human being, in favor of a subject-form capable to the modern life, a subject that has actions and thoughts in line with the modern rhythm, accepting the experienced reality without making friction with it

Agilulfo nos parece uma imagem alegórica do que se poderia chamar de armadura de caráter do sujeito moderno, de uma abstração de subjetividade, pois o cavaleiro expressa a negação da individualidade do ser humano, em proveito de uma forma-sujeito apta à vida moderna, um sujeito que tem ações e pensamentos em consonância com o ritmo moderno, com a aceitação da realidade vivida sem realizar atritos com ela

This paper aims to forms of representation of the Cold War during the 19,0s in the comic book Batman - The Dark knight Returns, produced by american designer and writer Frank Miller in 19,6.

Este trabalho tem como objetivo as formas de representação da Guerra Fria durante a década de 19,0 na história em quadrinhos Batman – O cavaleiro das Trevas, produzida pelo desenhista e roteirista estadunidense Frank Miller em 19,6.

Another objective is to show how the Middle Ages realize a retaking of values of classical Antiquity, especially with regard to the attitude of the medieval knight: this was the greek hero (or roman hero) as the ideal of bravery, virtue and loyalty; the imaginary of medieval cavalier (or "the imaginary created around of the medieval knight") was practically the same imaginary of greek hero (or roman hero), because of the similarity between the historical and literary contexts in which they both arose.

Procura, ainda, mostrar de que modo a Idade Média realiza uma retomada de valores da Antigüidade clássica; sobretudo no que concerne à postura do cavaleiro medieval: chegou-se à conclusão de que este tinha o herói que se movimenta nas epopéias e nos mitos greco-romanos como ideal de bravura, de virtude e de lealdade, bem como à de que o imaginário deste (ou “criado em torno deste”) era praticamente o mesmo daquele, por conta da semelhança existente entre os contextos histórico-literários em que surgiram ambos.

From this is adressed the historic protagonism of the comic book narrative in the discussion of political themes, through the use of a brief sociopolitical contextualization of five stories or characters – Batman: The Dark knight Returns, Judge Dredd, Daredevil, Watchmen and Maus.

A partir disso, aborda-se o protagonismo histórico das narrativas em quadrinhos na discussão de temáticas políticas, fazendo-se uso de uma breve contextualização sociopolítica de cinco histórias ou personagens – Batman: O cavaleiro das Trevas, Juiz Dredd, Demolidor, Watchmen e Maus.

This work is a comparative study of two novels of Chrétien de Troyes, Lancelot or the knight of the chariots and Perceval or the Romance of the Grail and The demand of the Holy Grail.

Este trabalho é um estudo comparativo entre dois romances de Chrétien de Troyes, Lancelot ou o cavaleiro da Charrete e Perceval ou o Romance do Graal e A Demanda do Santo Graal.

In the second route, the research will focus on the analysis of the nature of faith, based, above all, the flagship category of the knight of faith presented by Kierkegaard in Fear and Trembling.

Em um segundo percurso, a pesquisa concentrar-se-á na análise da natureza da fé, partindo, sobretudo, da emblemática categoria do cavaleiro da fé apresentada por Kierkegaard em Temor e tremor.

The present work studies the novel by analyzing four books, published from the middle of the last century to the beginning of the current one – O cavaleiro inexistente, by Italo Calvino (19,9); O enteado, by Juan José Saer (19,2); O feitiço da ilha do pavão, by João Ubaldo Ribeiro (19,7); and Nove noites, by Bernardo Carvalho (20,2).

Este trabalho focaliza o romance pela análise de quatro obras, publicadas de meados do século passado ao início deste – O cavaleiro inexistente, de Italo Calvino (19,9); O enteado, de Juan José Saer (19,2); O feitiço da ilha do pavão, de João Ubaldo Ribeiro (19,7); e Nove noites, de Bernardo Carvalho (20,2).

The work is divided into two parts and narrates the displacement of the supposed knight, Jean de Mandeville, through eastern lands, mixing the real and the imaginary.

A obra é dividida em duas partes e narra o deslocamento do suposto cavaleiro. Jean de Mandeville, por terras orientais, mesclando o real e o imaginário.

Information regarding years of use, number of horses and riders that use the saddles and the rider s competition level were also registered.

Das 62 selas foram tabuladas as informações referentes ao tempo de uso, número de cavalos e cavaleiros que a utilizam e, do cavaleiro o nível em que este compete.

This work aims to explore the universe of the Orlando furioso (15,2), Renaissance work by Ludovico Ariosto, emphasizing: the reconstruction of the chevalier, from a more human point of view; the figure of the woman, who stands out very much, exercising different functions; the question of the madness, which is present in the characters, especially in Orlando; the role and importance of the parody in the Furioso; and finally, the function of magic in the work.

Este trabalho visa explorar o universo do Orlando furioso (15,2), obra renascentista de Ludovico Ariosto, enfatizando: a reconstrução do cavaleiro. segundo um ponto de vista mais humano; a figura da mulher, que muito se destaca, exercendo diferentes funções; a questão da loucura, que se mostra presente nas personagens, em especial, no Orlando; o papel e a importância da paródia dentro do Furioso; e, por fim, a função da magia dentro da obra.

The philosopher Søren Aabye Kierkegaard will speak in Fear and Trembling, work of the 19,3, regarding the issue of act of faith and its existential implications embodied in the biblical account of Genesis, but specifically in the task imposed on Abraham, as him is considered by the author as the authentic knight of faith, given the seriousness with which experienced in its fullness, what the philosopher would name of the paradox of faith.

O filósofo Søren Aabye Kierkegaard dissertará na obra Temor e Tremor de 18,3 a respeito da problemática do ato de fé e de suas implicações existenciais, personificadas no relato bíblico do Gênesis, mas especificamente na tarefa imposta a Abraão, enquanto este é considerado pelo autor como o autêntico cavaleiro da fé, dada a seriedade com que vivenciou em sua plenitude, o que o filósofo viria a nomear de o paradoxo da fé.

The present work has as main objective to show how the Middle Ages realize a retaking of values of classical Antiquity, especially with regard to the attitudes of the medieval knight: this was the greek hero (or roman hero) as the idealof bravery, virtue and loyalty.

O presente trabalho tem como principal objetivo mostrar como a Idade Média realiza uma retomada de valores da Antiguidade clássica, especialmente com relação às atitudes do cavaleiro medieval: este tinha o herói grego (ou o herói romano) como o ideal de bravura, de virtude e de lealdade.

The experimental test was carried through of similar form to the official test, for the same professional knight of the modality.

A prova experimental foi realizada de forma semelhante à prova oficial, pelo mesmo cavaleiro profissional da modalidade.

We have emphasized one of its adaptations to children’s literature, made by the Brazilian authoress Ana Maria Machado, entitled O cavaleiro do Sonho: as aventuras e desventuras de Dom Quixote de La Mancha (20,5), which dialogues interartistically with painting, since its illustrations were taken from the series of paintings Dom Quixote (19,6), by the Brazilian painter Candido Portinari.

Enfocamos uma de suas adaptações literárias infantojuvenis, realizada pela escritora brasileira Ana Maria Machado, intitulada O Cavaleiro do Sonho: as aventuras e desventuras de Dom Quixote de La Mancha (20,5), que dialoga interartisticamente com a pintura, pois é ilustrada pela série Dom Quixote (19,6), de Candido Portinari.

The analyzes indicate that Don Quixote the knight’s speech creates the effect of combating social injustice and that Cervantes worked with the novels of chivalry in the form of humor, aiming to pass by the Inquisition without censorship.

As análises realizadas indicam que o discurso do cavaleiro Dom Quixote gera o efeito de combater as injustiças sociais e Cervantes trabalhou com as novelas de cavalaria em forma de humor, visando a passar, sem censura, pela Inquisição.

The work, however, is conducted by the extravagant figure that it freely creates of the ingenious gentleman and knight Don Quixote of la Mancha, by his errant acting mode, his walking poetry.

O trabalho, porém, é conduzido pela extravagante figura que ele livremente se cria do engenhoso fidalgo e cavaleiro Dom Quixote de la Mancha, por seu modo errante de atuar, sua andante poesia.

Developed discussions were based on two assumptions: the cycles of medieval narratives, still present in the traditions of orality and therefore in the collective memory of the frontiersman were reconstructed in that novel and incorporated into local legends; the medieval knight is recovered in idealized construction of the protagonist figure.

As discussões desenvolvidas pautaram em duas hipóteses: os ciclos de narrativas medievais, ainda presentes nas tradições de cunho oral e, por conseguinte, na memória coletiva do sertanejo foram reconstruídos no referido romance e incorporados às lendas locais; o cavaleiro medieval é recuperado na construção idealizada da figura do protagonista.

...Language, the way it is considered by the Genevan professor, “lies astride the boundaries separating various domains”. We recall this saying made by Saussure to reflect on language through a “deviant” point of view, that is, through a point of view that considers the “non-ideal speaker-listener”. In this direction, the objective of this work is to reflect upon language disorder considering two ...

...A linguagem, como disse o mestre Genebrino , é “a cavaleiro de diferentes domínios”. Lembramos esse dito de Saussure para pensar a linguagem sob o ponto de vista “desviante”, ou seja, sob aquele que considera o falante-ouvinte “não-ideal”. É nessa direção que o objetivo deste trabalho é refletir sobre o distúrbio de linguagem a partir da interlocução entre duas áreas – fonoaudiologia e Linguística da Enunciação. Por meio da recorrência a esses dois campos disciplinares, propo...

...In a period when the Christian Church prepared the Crusades and created the ideal of the knight of Christ, the Quest for the Holy Grail suits as a means to spread cleric concepts, since they were concerned in subduing behaviors associated to the sins of the fl esh. It is also a kind of repressing speech disseminated by the medieval Renaissance ideal of the XII century. By analyzing the allegorical elements...

...No período em que a Igreja preparava as Cruzadas e criava o ideal do cavaleiro de Cristo, a Demanda do Santo Graal serve como meio de difusão de conceitos clericais preocupados em reprimir os comportamentos ligados aos pecados da carne, e também constitui um discurso repressor dos ideais difundidos pelo Renascimento medieval do séc. XII. A partir da análise dos elementos alegóricos presentes na história da origem da “Besta Ladrador”, alegoria dos pecados mais abomináveis a serem incans...

... on the top of the trees and who follows and participates in the destiny of mankind and even in the changes on literary issues at the end of the 18th century; and a knight who, though he is the best among French army paladins, is nothing beside an empty piece of armor, supported by a framework of rules and institutions that is related to the cavalry novels imaginary. Thus, these narratives propose to discu...

...com a linguagem; um jovem barão, que de cima das copas das árvores acompanha e participa dos destinos da humanidade e até mesmo das mudanças no campo da literatura no final do século XVIII; e um cavaleiro que, apesar de ser o melhor dentre os paladinos do exército francês não é nada além de uma armadura vazia, sustentada por um conjunto de regras e instituições presentes no imaginário das novelas de cavalaria. Assim, as narrativas se propõem a tratar dos antepassados do homem contemporâneo...

...l with normal stresses of life, work productively, participate, and contribute to communities. The contemporary world, the immediacy to achieve happiness, and the relentless pursuit of "things" raise the prevalence of common mental disorders. The increase in Mental Health problems necessarily extends the responsibility of primary care services to the population with mental suffering, mental disorders, prob...

...visitação do amor: uma história mágica em dó maior (19,7); Sangue no espelho: histórias de Alices, vampiros e olhares (19,3); Te dou a lua amanhã...: biofantasia de Mário de Andrade (19,3); O cavaleiro da tristíssima figura (19,6) e Lis no peito: um livro que pede perdão (20,5). The objective is to understand the singularities of Marinho's aesthetic project, who has a regular production since the 19,0s, remains writing, and has been highly awarded in the young-adult segment. In the first chapte...

... poet, and creator of a new northeastern dramaturgy, Ariano Suassuna was also creator of the Armorial Movement, that started in Recife, in 19,0. So we believe this movement results in a unique cultural project, engaged with the matchup of different arts, so relate the popular and erudite production. On route that we undertake through this Suassuna creation, we highlight the Romance d’A Pedra do Reino, fi...

...orrência, durante todo o enredo, do jogo entre a representação da realidade não cavaleiresca e da realidade cavaleiresca. Tal jogo se intensifica com a descoberta de que as primeiras aventuras do cavaleiro e daquele que se tornará seu escudeiro fiel, Sancho Pança, foram escritas por um historiador mouro e rodam o mundo. Ao se apresentar no enredo a ficção da própria ficção – a história criada por Dom Quixote e a escrita a partir dessa sua criação – ocorre a representação de diversos a...


Termos relacionados contendo "cavaleiro"

CLIQUE AQUI